'Liefde voor Azië' - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van LiekenAnne - WaarBenJij.nu 'Liefde voor Azië' - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van LiekenAnne - WaarBenJij.nu

'Liefde voor Azië'

08 Mei 2014 | Thailand, Koh Tao

Dag allemaal,

We are back in Thailand! Met pijn in ons hart schrijven we dit laatste verslag. We zullen hier niet te veel tijd aan spenderen, want we willen iedere minuut genieten van de magische eilanden in het zuiden. Voordat we onze laatste bestemming hadden bereikt, hebben we Cambodja nog verkend. De indruk die Cambodja bij ons heeft achtergelaten is een prachtig land met vriendelijke mensen. Een minpunt is dat er veel afval langs de straten ligt en daardoor regelmatig onprettige geuren naar boven komen. Na twee dagen Phnom Penh zijn we vertrokken richting Sihanoukville. In dit kustplaatsje voelden we ons meteen thuis. Een avond wilden we een vriend opzoeken een plaatsje verderop. We stapten 's avonds laat in een Tuk Tuk. We reden de meest donkere bosweggetjes in en de chauffeur begon steeds agressiever te rijden. Toen hij ook nog begon te bellen met god mag weten wie, sloeg de paniek toe. "We zijn er geweest" dachten we. "Zing maar een liedje" zei Anne, dan gaat de angst vanzelf wel weg. Hopelijk heeft iemand nog onze originele versie van Fleedwood Mac -Everywhere gehoord.
Zolang je betaald kom je meestal veilig op de plek van bestemming. Die avond een hippie-oord met live muziek, wat een top avond!

Na een aantal dagen vertrokken we richting Koh Rong. Hier hebben we het echte eiland-leven ervaren. Dit betekend: Bounty stranden, geen verharde wegen, niet altijd elektriciteit en water tot je beschikking. Ook hadden we na enkele dagen geen dollar meer in onze portomonnee. Gelukkig was de oplossing snel gevonden. Je paspoort inleveren in ruil voor geld, want een geldautomaat was er niet te vinden. We konden ons paspoort uiteindelijk weer 'terugkopen' op het vaste land. Een klein risico maar dat maakt onze reis nog iets interessanter.
Toen ook nog eens de zandvliegen tevoorschijn kwamen en ons een aantal bulten kado gaven waren we klaar om te gaan. Al met al was het een enorm mooie en bijzondere plek om te zijn geweest.

Vanuit Sihanoukville vertrokken we met twee Canadese meiden richting Siem Reap. Hier hebben we Angkor Wat bezocht. Een oude stad met prachtige tempels. We stonden om vijf uur klaar om de zonsopgang te mogen bewonderen. Helaas waren we niet de enige met dit idee en stonden we met onze duffe kop tussen wel duizend andere toeristen. Iedereen probeert hetzelfde kiekje te innen. Soms gaat dit gepaard met flink wat agressie. Toekijkend met een bak koffie is een goed vermaak. Na een aantal uren door deze stad te hebben gewandeld en de meest bizarre plekken te hebben gezien werd het voor ons 'Same, Same but Different'.
Verder hebben we in Siem Reap elke dag genoten van een voetmassage. Elke keer met ons vieren op dezelfde plek in dezelfde houding heerlijk relaxen. Wat we nog vergeten waren is dat toch onze favoriete massage 'The blindmassage' in Vietnam is. Jullie lezen het goed een massage door blinde mensen. In het begin nogal ongemakkelijk en hilarisch maar een enorm goed concept dat we iedereen kunnen aanraden.

Toen was het weer tijd om terug te gaan naar Thailand. Wat een helse tocht was dat. Oncomfortabele slaapbus, een mini-van zonder air conditioning en uren lang wachten bij de grensovergang. Gelukkig zit er ook een positieve kant aan deze ritten, je maakt namelijk snel nieuwe vrienden. Dit is één van de dingen waar we tijdens onze reis veel moeite mee hebben gehad. Je deelt in een korte tijd erg veel met mensen en later besef je dat je diegene waarschijnlijk nooit meer gaat zien. Gelukkig zijn wij de 'Facebook-generatie'.

Nou mensen dit was het dan....Wij gaan genieten van ons laatste weekje en voordat jullie het weten staan wij weer op de stoep en kunnen we nog meer mooie verhalen vertellen!

GROETEN!

• 08 Mei 2014 - 12:42

Melissa Essers:

Ja weer een verhaaltje van jullie!
    wat hebben jullie toch een heerlijk leven haha.
    Weer een leuk verhaal om te lezen.
    Geniet van jullie laatste week.
    xx melissa

• 08 Mei 2014 - 18:51

Esther :

Ik heb genoten van jullie mooie en indrukwekkende verhalen.
    Geniet nog even en een goede reis terug.

Gr, Esther